To, ile osób odwiedza dziennie Twoją stronę internetową, jest ważnym wskaźnikiem. Jednak warto zadać dość istotne pytanie: ile z tych wizyt przekłada się na zapytania ofertowe? Jeżeli nie chcesz tracić szansy na ich pozyskanie, dowiedz się, jakie możliwości daje remarketing.
Co to jest remarketing?
Remarketing to nazwa kryjąca kampanie reklamowe skierowane do osób, które wcześniej miały już kontakt z daną firmą/marką. Chodzi przede wszystkim o takie, które:
- odwiedziły stronę internetową danej firmy;
- zapoznawały się z konkretną ofertą;
- przeglądały produkty w sklepie internetowym, a może nawet wrzuciły je już do koszyka, ale nie dokończyły transakcji.
Jak działa remarketing?
Remarketing w Google to wyświetlanie użytkownikowi, który w przeszłości odwiedził daną stronę, spersonalizowanych reklam. Co ważne, reklam powiązanych z tą stroną oraz z jego działaniami. W praktyce może być np. tak, że osoba, która oglądała ofertę materacy na stronie producenta, będzie widziała banery reklamowe właśnie z tymi lub podobnymi towarami. Natomiast użytkownik, który wrzucił do koszyka dane towary, ale nie dokończył zakupu, może mieć wyświetlane komunikaty o dodatkowym rabacie na te rzeczy. Opcji jest oczywiście znacznie więcej.
– Remarketing w Google przynosi efekty, ponieważ tworzy dodatkowe punkty styku klienta z marką i produktami. Działa jak przypomnienie o „niedokończonych sprawach” – wyjaśnia specjalista Ads z Agencji ECHO (https://agencjaecho.pl/uslugi/reklama-ads/ ). – To ważne, bo klienci, którzy chcą coś kupić w Internecie, mogą np. nadal być zainteresowani ofertą, ale w codziennym pośpiechu o tym nie pamiętają. Kampanie remarketingowe mogą być więc dla nich dodatkowym motywatorem, a dla reklamodawcy – doskonałą szansą na zwiększenie sprzedaży – dodaje.
Kampanie remarketingowe działają jak przypomnienie o potrzebach, które klient może zrealizować, korzystając z oferty Twojej firmy.
Remarketing dynamiczny a statyczny – na czym polega różnica?
Kampanie Google remarketing mogą przybierać różne formy. Dostępne są m.in.:
- remarketing statyczny – polega na wyświetlaniu wszystkim użytkownikom, którzy odwiedzili stronę, tej samej reklamy. Ta strategia zazwyczaj jest mniej kosztowna, ale może być mniej skuteczna;
- remarketing dynamiczny – w tym modelu komunikaty są indywidualnie dostosowane np. do tego, jakie zakładki użytkownik odwiedził i co go interesowało. Zwykle jest bardziej efektywny, ale też wiąże się z nieco wyższą inwestycją.
Dlaczego remarketing w sieci sprzedaży jest skuteczny?
Skuteczność Google Ads remarketingu wynika z tego, że jest skierowany do osób, które są już w jakimś stopniu zaangażowane w relację z marką i wstępnie zapoznane z jej ofertą. A to oznacza, że może je być łatwiej przekonać do zamknięcia zakupu niż te, które są „czystymi kartami”.
Ponadto kampanie remarketingu w sieci wyszukiwania są prowadzone w oparciu o zestaw danych zebranych o każdym z odbiorców. Dlatego można je jeszcze precyzyjniej dopasować do zainteresowań poszczególnych użytkowników, a co za tym idzie – zwiększyć ich skuteczność. W efekcie firmy, które inwestują w dobrze poprowadzony remarketing, zyskują więcej.
Jak prowadzić skuteczny remarketing w Google Ads?
W teorii remarketing w Google Ads możesz prowadzić samodzielnie, ponieważ narzędzie do konfiguracji kampanii jest ogólnodostępne. Sęk jednak w tym, że nieumiejętnie skonfigurowane kampanie mogą sprawić, że będziesz „przepalać środki” i – zamiast obsługiwać kolejne zapytania ofertowe i liczyć zyski – frustrować się nietrafioną inwestycją. Dlatego świadomi przedsiębiorcy sięgają po wsparcie specjalistów. Choć takie usługi mogą oznaczać dodatkowy koszt, w długofalowej perspektywie przekłada się to na wyraźne zyski. Warto więc zapoznać się z dostępnymi możliwościami – tak, aby zyskać na remarketingu jak najwięcej.