Z raportu E-commerce w Polsce 2024, przygotowanego przez Gemius, wynika, że 78% z 30 mln internautów w naszym kraju kiedykolwiek kupiło coś online. Rozpoczęcie sprzedaży w sieci może być doskonałym krokiem dla Twojego biznesu, tylko jak zdobyć klientów? Możesz to zrobić dzięki pozycjonowaniu sklepu WWW w Google. Dowiedz się, jak to działa.
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
Chodzi o działania, które zmierzają do osiągnięcia wysokich pozycji na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. Załóżmy, że sprzedajesz w sklepie WWW obuwie. Interesować Cię może widoczność na takie zapytania jak „mokasyny damskie” albo „botki zamszowe”. W ramach kampanii SEO witryna będzie pozycjonowana na setki czy nawet tysiące fraz. Działania są prowadzone przede wszystkim w Google, które ma w Polsce ponad 90% udziału w rynku wyszukiwarek i jest jednocześnie najpopularniejszą witryną w naszym kraju.
Badania pokazują, że organiczne wyniki wyszukiwania są źródłem największego, lub prawie największego, ruchu na stronach WWW. Według Oberlo więcej przynoszą wyłącznie odwiedziny bezpośrednie na daną stronę po wpisaniu jej adresu w przeglądarce.
Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga podjęcia wielu działań, aby pokonać konkurencję. Dużo o tym dowiesz się z tego artykułu: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-sklepow.
Pozycjonowanie sklepów internetowych w 2025 roku – jak osiągnąć wysokie pozycje?
Google wciąż zmienia swój algorytm, a osiągnięcie wysokich pozycji i ich utrzymanie wymaga zwrócenia uwagi na wiele czynników. Ich uzyskanie nie oznacza, że witryna będzie je stale utrzymywać. Wymaga to ciągłej pracy nad serwisem. Jakie działania powinna obejmować kampania SEO w 2025 roku, aby Twój sklep WWW osiągnął oczekiwaną widoczność w Google?
Optymalizacja techniczna
W przypadku sklepów w sieci często stanowi ona duże wyzwanie, szczególnie witryn opartych na mało popularnych, od dawna nieaktualizowanych systemach CMS. Można popełnić mnóstwo błędów, a dzięki odpowiednim krokom widoczność witryny zmieni się diametralnie. Oto co warto zrobić:
-
wprowadź przyjazne adresy URL, tzn. takie, z których wynika zawartość witryny – nie są one jedynie ciągiem przypadkowych znaków;
-
utwórz mapę strony i dodaj ją w Google;
-
umieść plik robots.txt;
-
dodaj linki kanoniczne i przekierowania 301;
-
zoptymalizuj nawigację i linki wewnętrzne;
-
wyeliminuj duplikację treści – może wynikać z błędów technicznych, jak i być rzeczywistą duplikacją tzw. powielonym contentem;
-
zoptymalizuj stronę pod wskaźniki Core Web Vitals;
-
upewnij się, że witryna prawidłowo wyświetla się na różnych urządzeniach (responsywność);
-
usuń błędy indeksowania (dowiesz się o nich z Google Search Console).
Sklep może wymagać mnóstwo pracy, ale rezultaty wdrożonych zmian nierzadko przewyższają oczekiwania.
Optymalizacja contentu
Treści na sklepie powinny być zoptymalizowane pod słowa kluczowe. Takiego działania wymaga każda kategoria w sklepie, podkategoria, URL produktowy czy wpis na blogu. Pozycjonowanie sklepów internetowych w 2025 roku nie obejdzie się bez optymalizacji contentu na stronie. Słowa kluczowe muszą się znaleźć w treści i być wykorzystane w odpowiednich miejscach, w szczególności w tytule i opisie SEO, a także nagłówkach H1-H6.
Budowanie profilu linkowego
SEO w 2025 roku nadal wymaga pozyskiwania linków prowadzących do witryny. Najlepiej, jeśli pochodzą z serwisów powiązanych tematycznie z Twoim, są wartościowe z punktu widzenia algorytmu Google, ale również dla użytkowników. Jeśli np. sprzedajesz zabawki dla dzieci, postaw na odnośniki z witryn dla mam. Nie oznacza to jednak, że musisz się do nich ograniczać. Jednak powiązanie tematyczne może przynieść lepszy efekt – nie tylko w postaci wpływu na pozycje, ale również bezpośrednich odwiedzin po kliknięciu takiego odnośnika.