O ile jeszcze kilka lat temu każdy mógł bez większego wysiłku osiągnąć wysoką sprzedaż na Allegro, to obecnie trzeba się liczyć z dużą konkurencją i to niezależnie od branży. W praktyce oznacza to, że nawet najlepiej przygotowana oferta z angażującym opisem i bardzo dobrymi zdjęciami może okazać się niewystarczająca, aby zachęcić klienta do zakupu. Na szczęście istnieje sprawdzone rozwiązanie w postaci Allegro ADS, które pozwala zwiększyć sprzedaż.
- Na czym polega reklama Allegro ADS?
- Jak prowadzić kampanie reklamowe na Allegro?
- Jak przygotować reklamę Allegro?
- Zalety współpracy z agencją od Allegro ADS
Jednocześnie nie można zapominać, że jeżeli reklama Allegro ADS ma być skuteczna i opłacalna, to powinna zostać odpowiednio skonfigurowana i być stale optymalizowana. Cały proces jest więc skomplikowany dla osób, które na co dzień się tym nie zajmują. W dalszej części artykułu znajdziesz podsumowanie oferty firmy QSell – nowoczesnej agencji e-commerce z doświadczeniem w zwiększaniu sprzedaży. Dowiesz się również, co jest istotne dla prowadzenia efektywnych reklam, dzięki czemu unikniesz wielu niepotrzebnych błędów.
Na czym polega reklama Allegro ADS?
W panelu Allegro ADS sprzedawcy mogą promować swoje oferty w takich miejscach jak wyniki wyszukiwania czy karty produktów. Dużą zaletą systemu jest to, że użytkownik zachowuje pełną kontrolę nad budżetem oraz jego wykorzystaniem. W razie potrzeby można przeprowadzić optymalizację, która podniesie efektywność kampanii. Dzięki zastosowaniu modelu CPC (cost-per-click), klienci płacą wyłącznie za prawdziwe kliknięcia produktów promowanych w ramach kampanii Allegro. Wystarczy więc zadbać o przemyślane prowadzenie Allegro ADS, aby można było docierać do klientów, którzy są rzeczywiście zainteresowani zakupem.
Jak prowadzić kampanie reklamowe na Allegro?
Zanim jednak zobaczysz pierwsze dobre wyniki kampanii Allegro, musisz starannie zaplanować całą strategię. Oznacza to określenie celu kampanii oraz dobór odpowiednich ofert. Nie można również zapominać o ustawieniu słów kluczowych, od których zależy, kiedy i komu wyświetlą się reklamy. Dobór właściwych słów kluczowych może znacząco podnieść skuteczność kampanii, ale wymaga doskonałej znajomości rynku oraz analizy trendów. Do tego dochodzi konieczność określenia grupy docelowej, co w przypadku Allegro ADS oznacza wskazanie lokalizacji, przedziału cenowego lub konkretnej kategorii produktów, jak np. elektronika, moda czy zdrowie.
Takie kompleksowe podejście wymaga nie tylko zrozumienia działania algorytmu platformy, ale również dostępu do nowoczesnych narzędzi. To pokazuje, jak istotna jest współpraca z doświadczonymi specjalistami, którzy odpowiednio przygotują grupy reklam i dotrą do wielu potencjalnych kupujących.
Jak przygotować reklamę Allegro?
Dobrze zaplanowana i zrealizowana kampania może przynieść doskonałe efekty praktycznie w każdej branży. Zamiast jednak tracić czas na samodzielne tworzenie kampanii Allegro, warto zdać sobie sprawę, że to proces czasochłonny. Wymaga nie tylko poznania narzędzi, ale też zrozumienia dobrych praktyk i zasad optymalizacji. Lepiej więc od samego początku postawić na współpracę z firmą, która ma w tym doświadczenie. Na początku przeprowadzona zostanie analiza konta, która pozwoli ocenić jakość dotychczasowych ofert i inne istotne elementy. Dopiero później będzie można przystąpić do opracowania planu zgodnego z celami biznesowymi sprzedawcy.
Zalety współpracy z agencją od Allegro ADS
Dzięki współpracy z firmą QSell można uzyskać dostęp do specjalistów, którzy od wielu lat wspierają działania swoich klientów w sprzedaży na Allegro. To natomiast stanowi istotną przewagę w biznesie, szczególnie że firma ma status Partnera+, co potwierdza jej doświadczenie. Jest to o tyle istotne, że reklamy Allegro ADS powinny być na bieżąco dostosowywane do aktualnych standardów platformy, które często się zmieniają. Tym samym brak takiej analizy i optymalizacji zazwyczaj prowadzi do spadku skuteczności reklam, co zmniejsza zwrot z inwestycji w Allegro ADS.
Dla wszystkich nowych klientów QSell przygotowało cztery różne plany, dzięki czemu łatwo dopasujesz zakres współpracy do swoich potrzeb. Najtańszy jest pakiet MINI, w którym zyskuje się indywidualnego opiekuna, prowadzenie reklam i comiesięczne raporty. Kolejny pakiet to BASIC, w którym dodatkowo znajdują się reklama graficzna Allegro oraz tygodniowe raporty. Najwięcej klientów wybiera natomiast wariant PLUS, który obejmuje także dostęp do materiałów szkoleniowych oraz dwie profesjonalne kreacje banerów reklamowych i analizę konkurencji. Oprócz tego w ramach pakietu można skorzystać z kampanii Google ADS (obejmującej działania w wyszukiwarce Google) i optymalizację aż do 25 ofert.
Nie zapomniano również o klientach, którym zależy na nawiązaniu współpracy w pełnym zakresie. Z myślą o nich powstał pakiet TOP, w którym znalazła się analiza kosztów i rynku, dobór strategii oraz inne dodatkowe opcje. Agencja Allegro ADS to idealny wybór zarówno dla osób, które dopiero zaczynają sprzedaż na Allegro i od razu chcą uzyskiwać dobre efekty, jak i doświadczonych sprzedawców, którzy chcieliby jeszcze więcej zyskać dzięki starannie przygotowanym i prowadzonym reklamom. Niezależnie od tego, na jakim etapie jesteś, QSell z pewnością pomoże Ci rozwinąć sprzedaż na Allegro.